Prvky jako je modernizace, efektivita a elegance lze řadit mezi novodobé aspekty 21. století. Toto všechno totiž dnešní doba vyžaduje. Nároky jsou kladeny nejen na funkčnost, ale také na design a komfort. Přesně na tyhle faktory se budeme zaměřovat při popisu elektromotoru Rhino VX 54, který sestal nejprodávanějším na našem trhu.

Nejprve je potřeba podotknout, že se nejedná o supermoderní objev, několik měsíců starý, ale o kvalitní produkt, který odvádí svou práci i po dlouholetém používání tak, jako tomu bylo při jeho zakoupení. Elektromotor Rhino VX 54 se pyšní důkladným a promyšleným propracováním všech jednotlivých částí, ze kterých se skládá. 

Jako první část, které budeme věnovat pozornost, je samotné upevnění motoru a jeho šroubení. U mnohých motorů se často potýkáme s problémovým upevněním a nedostatečnou délkou stabilizačních šroubů. U motoru Rhino VX 54 se těchto problémů obávat nemusíte. Strach z ulomení stabilizačního šroubu může jít také stranou, díky kvalitnímu a dostatečně silnému materiálu.

Další neméně podstatnou částí motoru je polohovací poloosa, ve které se nachází šest zářezů, které nám poskytnou široké spektrum poloh, do kterých je možné motor nainstalovat a rozšířit tak funkční náklon motoru. Dále si optimální polohu a hloubku ponoru vrtule vycentrujeme pomocí stlačení knoflíku. Stlačením knoflíku můžeme také nastavit tuhost kormidlování a vyklápění vrtule ven z vody.

Elektromotor Rhino VX 54 se vyznačuje taktéž optimalizovanou spotřebou elektrického proudu, což zaručuje jeho delší dobu provozu při stejné kapacitě baterie. Na motoru máme k dispozici pět rychlostí vpřed a dvě rychlosti vzad.

Malý displej u plynové páky ukazuje stav baterie.

Mnoho motorů obsahuje plastové hřídele, které se časem opotřebí a mohou při sebemenším nárazu do jakékoli překážky prasknout. Motor Rhino VX 54 disponuje kovovou hřídelí, čímž sestává odolnějším oproti jiným elektromotorům.

Neméně důležitými informacemi jsou také parametry a šíře možného či vhodného kombinování se člunem. Hmotnost tohoto elektromotoru je 10 kilogramů. Funkční délka elektrického kabelu je 1,5 metru. Délka hnací hřídele je 0,78m. Maximální hmotnost plavidla, kterou je tento motor schopen utáhnout, čítá 1750 kilogramů.

Celkový dojem z tohoto motoru je velice uspokojující. Manipulace i další aspekty, kterými tento motor disponuje, jej činí velmi oblíbeným mezi mnoha rybáři.

Jan Kůs